השתולים – מגזין השתלות שיער » מידע על השתלת שיער » גלה כמה אנשים קוראים לטורקיה הביתה: לחשוף את אוכלוסיית המדינה הקסומה הזו

גלה כמה אנשים קוראים לטורקיה הביתה: לחשוף את אוכלוסיית המדינה הקסומה הזו

סקירה כללית של טורקיה

טורקיה היא מדינה הממוקמת באירופה ובאסיה.זוהי המדינה ה -37 בגודלה בעולם, והמדינה הגדולה ביותר במזרח התיכון.היא גובלת ב -8 מדינות ואוכלוסייה של כ 82 מיליון איש, מה שהופך אותה למדינה ה -18 המאוכלסת ביותר בעולם.טורקיה היא מדינה חילונית, עם אוכלוסייה מגוונת המורכבת מקבוצות אתניות ודתיות רבות.

אוכלוסיית טורקיה

נכון לשנת 2020, אומדן אוכלוסיית טורקיה 82 מיליון איש.אוכלוסייה זו צומחת בשיעור ממוצע של 1.2% לשנה, שהיא מעט נמוכה מהממוצע העולמי של 1.2%.בטורקיה אוכלוסייה צעירה, עם גיל ממוצע של 30.7 שנים.האוכלוסייה מפוצלת גם באופן שווה בין גברים לנקבות, כאשר 51.2% מהאוכלוסייה היו גברים ו 48.8% היו נשים.

צפיפות אוכלוסייה

לטורקיה צפיפות אוכלוסייה של 93 אנשים לקילומטר רבוע, שהוא מעט נמוך מהממוצע העולמי של 94. צפיפות אוכלוסייה זו מופצת באופן לא אחיד ברחבי הארץ, כאשר צפיפות האוכלוסייה הגבוהה ביותר נמצאת בערים הגדולות כמו איסטנבול ואנקרה.

טיפ ייחודי ומועיל

אחת הדרכים להבין את אוכלוסיית טורקיה היא להסתכל על אוכלוסיית הערים הגדולות.איסטנבול, העיר הגדולה ביותר בטורקיה, מונה יותר מ -15 מיליון איש, ואילו אנקרה, בירת המדינה, אוכלוסייה של יותר מחמישה מיליון איש.זה יכול לעזור להכניס את אוכלוסיית טורקיה לפרספקטיבה.

מסקנה

על פי הערכות, אוכלוסיית טורקיה היא 82 מיליון איש, מה שהופך אותה למדינה ה -18 המאוכלסת ביותר בעולם.האוכלוסייה צומחת בקצב ממוצע של 1.2% לשנה, והיא בעלת צפיפות אוכלוסייה של 93 אנשים לקילומטר רבוע.לטורקיה אוכלוסייה צעירה, עם גיל ממוצע של 30.7 שנים, והיא מפוצלת באופן שווה למדי בין גברים לנקבות.כדי להבין טוב יותר את אוכלוסיית טורקיה, ניתן להסתכל על אוכלוסיית הערים הגדולות שלה כמו איסטנבול ואנקרה.

מגמות דמוגרפיות בטורקיה

טורקיה היא המדינה עם האוכלוסייה ה -18 בגודלה בעולם והשישי בגודלו באירופה.בשנת 2019 הוערכה אוכלוסיית טורקיה 83,154,997.המשמעות היא כי לטורקיה צפיפות אוכלוסייה של 110.23 אנשים לקילומטר רבוע.אוכלוסיית טורקיה צומחת בקצב איטי ויציב, כאשר קצב הצמיחה השנתי הממוצע מוערך כ- 0.7%.

אוכלוסיית טורקיה מרוכזת בעיקר באזורים המערביים והמרכזיים של המדינה.העיר הגדולה ביותר, איסטנבול, מונה אוכלוסייה של 15 מיליון והיא ביתם של כמעט 20% מאוכלוסיית המדינה.ערים מרכזיות אחרות בטורקיה כוללות את אנקרה, איזמיר, בורסה, אנטליה ואדנה.אוכלוסיית טורקיה מורכבת בעיקר מטורקים אתניים, אך ישנם גם מיעוטים משמעותיים של כורדים, ארמנים, יוונים וקבוצות אתניות אחרות.

דינמיקת אוכלוסייה בטורקיה

אוכלוסיית טורקיה צעירה יחסית, כאשר כ- 28% מהאוכלוסייה מתחת לגיל 15. גיל החציון של האוכלוסייה הוא 30.7 שנים, ושיעור הפוריות הוא 2.2 ילדים לאישה.תוחלת החיים בטורקיה היא 77.5 שנים לגברים ו -81.2 שנים לנשים.

אוכלוסיית טורקיה מורכבת בעיקר מאנשים כפריים, כאשר כ- 46% מהאוכלוסייה גרה באזורים כפריים.העיור גדל בטורקיה, כאשר האוכלוסייה העירונית מוערכת כ -51.7%.זה נובע בעיקר מהזרם של אנשים מאזורים כפריים למרכזים עירוניים בחיפוש אחר הזדמנויות כלכליות טובות יותר.

דפוסי הגירה בטורקיה

טורקיה ראתה הרבה תנועת אוכלוסייה בשנים האחרונות, בעיקר מונע על ידי הסכסוך המתמשך בסוריה.נכון לשנת 2019, טורקיה היא ביתם של למעלה מ -3.7 מיליון פליטים סורים.אוכלוסיות מהגרים משמעותיות אחרות כוללות אנשים מעירק, אפגניסטן ובולגריה.

טורקיה היא גם יעד פופולרי עבור מהגרים מאירופה, במיוחד ממדינות כמו גרמניה, צרפת והממלכה המאוחדת.בנוסף, יש מספר משמעותי של אנשים ממדינות אחרות במזרח התיכון, צפון אפריקה והבלקן העוברים לטורקיה בחיפוש אחר חיים טובים יותר.

מסקנה

טורקיה היא מדינה עם אוכלוסייה של 83,154,997 בני אדם.האוכלוסייה מורכבת בעיקר מטורקים אתניים, עם מיעוטים משמעותיים של כורדים, ארמנים, יוונים וקבוצות אתניות אחרות.האוכלוסייה מרוכזת בעיקר באזורים המערביים והמרכזיים של המדינה, עם העיר הגדולה ביותר, איסטנבול, ביתם של כמעט 20% מאוכלוסיית המדינה.אוכלוסיית טורקיה צעירה יחסית, כאשר גיל החציון של האוכלוסייה הוא 30.7 שנים.טורקיה היא גם ביתם של למעלה מ -3.7 מיליון פליטים סורים, כמו גם אנשים ממדינות אחרות במזרח התיכון, צפון אפריקה והבלקן.

שאלות נפוצות

כמה אנשים יש בטורקיה?

נכון לשנת 2019, אומדן אוכלוסיית טורקיה 83,154,997.

מהו קצב הגידול השנתי הממוצע של האוכלוסייה בטורקיה?

קצב הגידול השנתי הממוצע של האוכלוסייה בטורקיה מוערך כ- 0.7%.

מה הגיל החציוני של האוכלוסייה בטורקיה?

גיל החציון של האוכלוסייה בטורקיה הוא 30.7 שנים.

סיכום

טורקיה היא מדינה עם אוכלוסייה של 83,154,997 אנשים, המורכבת בעיקר מטורקים אתניים.האוכלוסייה מרוכזת בעיקר באזורים המערביים והמרכזיים של המדינה, עם העיר הגדולה ביותר, איסטנבול, ביתם של כמעט 20% מאוכלוסיית המדינה.אוכלוסיית טורקיה צעירה יחסית, כאשר גיל החציון של האוכלוסייה הוא 30.7 שנים.קצב הגידול השנתי הממוצע של האוכלוסייה בטורקיה מוערך כ- 0.7%.בנוסף, טורקיה היא ביתם של למעלה מ -3.7 מיליון פליטים סורים, כמו גם אנשים ממדינות אחרות במזרח התיכון, צפון אפריקה והבלקן. כמה אנשים יש בטורקיה?

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מיד