הליכי השתלת שיער הם בדרך כלל בטוחים ויעילים, אך כמו כל הליך רפואי, הם טומנים בחובם סיכונים ותופעות לוואי. במאמר זה, נחקור כמה מהסיכונים ותופעות הלוואי הנפוצות ביותר הקשורות בהליכי השתלת שיער.

סיכונים

הדבקה

זיהום הוא סיכון פוטנציאלי בכל הליך כירורגי, כולל הליכי השתלת שיער. ניתן למזער את הסיכון לזיהום על ידי ביצוע הוראות טיפול נאותות לאחר הניתוח, נטילת אנטיביוטיקה שנקבעה, והשתתפות בכל פגישות המעקב עם המנתח.

דימום

דימום הוא סיכון פוטנציאלי נוסף בהליכי השתלת שיער. במקרים נדירים, חולים עלולים לחוות דימום מוגזם במהלך ההליך או בימים שלאחר מכן. על המטופלים לדווח מיד על כל דימום מוגזם למנתח שלהם.

נזק לעצבים

נזק עצבי הוא סיכון נדיר אך פוטנציאלי בהליכי השתלת שיער. מטופלים עשויים לחוות חוסר תחושה או עקצוץ זמני או קבוע בקרקפת או באזורים אחרים בגוף בעקבות ההליך. על המטופלים לדווח מיד למנתח על כל תחושות חריגות.

צלקות

צלקות הן סיכון פוטנציאלי בהליכי השתלת שיער, במיוחד בהליכי FUT. בעוד שהמנתח ינקוט צעדים כדי למזער צלקות, חשוב להבין שחלק מהצלקות היא בלתי נמנעת.

תופעות לוואי

נפיחות

נפיחות היא תופעת לוואי שכיחה של הליכי השתלת שיער ויכולה להימשך מספר ימים לאחר ההליך. מטופלים יכולים להפחית נפיחות על ידי שמירה על ראש מורם והימנעות מפעילות מאומצת.

גירוד ואי נוחות

גירוד ואי נוחות הם תופעות לוואי שכיחות של הליכי השתלת שיער, במיוחד בימים שלאחר ההליך. ניתן לרשום לחולים תרופות שיסייעו בניהול תסמינים אלה.

הפסד הלם

אובדן הלם הוא מצב זמני שיכול להתרחש בעקבות הליך השתלת שיער. זה מתרחש כאשר זקיקי השיער שהושתלו לאחרונה נכנסים לשלב רדום ומפסיקים לצמוח באופן זמני. מטופלים עשויים להבחין באיבוד שיער בשבועות שלאחר ההליך, אך זה אמור להיפתר מעצמו תוך מספר חודשים.

שינויים במרקם השיער

חלק מהמטופלים עשויים להבחין בשינויים במרקם או באיכות השיער לאחר הליך השתלת שיער. זוהי תופעת לוואי זמנית ואמורה להיעלם מעצמה תוך מספר חודשים.

לסיכום

בעוד שהליכי השתלת שיער הם בדרך כלל בטוחים ויעילים, הם טומנים בחובם סיכונים ותופעות לוואי. חשוב למטופלים להבין את הסיכונים ואת תופעות הלוואי הללו לפני שהם עוברים את ההליך. על המטופלים לבחור מנתח מוסמך להשתלת שיער, לעקוב מקרוב אחר כל הוראות הטיפול לאחר הניתוח ולהשתתף בכל פגישות המעקב כדי למזער את הסיכון לסיבוכים ולהשיג תוצאות בעלות מראה טבעי. על ידי הבנת הסיכונים ותופעות הלוואי הקשורות בהליכי השתלת שיער, המטופלים יכולים לקבל החלטה מושכלת האם השתלת שיער מתאימה להם.

צריכים ייעוץ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מיד