השתולים – מגזין השתלות שיער » מידע על השתלת שיער » מה קורה בטורקיה עכשיו?- מבט לסערה האחרונה באזור

מה קורה בטורקיה עכשיו?- מבט לסערה האחרונה באזור

סקירה כללית של המצב הנוכחי בטורקיה

טורקיה עומדת כעת בפני מגוון אתגרים.ממשבר הפליטים הסורי המתמשך וכלכלה מוחלשת, המדינה עומדת בפני סוגיות רבות שיחייבו התערבויות מדוקדקות ומתוזמנות לטפל בהן.מאמר זה יספק סקירה של המתרחש בטורקיה עכשיו ויספק טיפ ייחודי ומועיל.

אי שקט פוליטי ואזרחי

נושא מרכזי אחד שעומדת בפני טורקיה הוא אי שקט פוליטי.בשנים האחרונות, המדינה ראתה גל בסנטימנט אנטי-ממשלתי ומחאות נגד הממשל הנוכחי.בשנת 2013, מחאות פארק גזי הביאו לעימותים בין המשטרה למפגינים, וכתוצאה מכך כמה פציעות ואפילו מקרי מוות.בשנת 2016, ניסיון הפיכה כושל הביא לכך שהוכרז על מצב חירום, מה שהחמיר עוד יותר את המתחים בין הממשלה לאזרחיה.

בנוסף, המדינה ראתה גם עלייה בתסיסה אזרחית.משבר הפליטים הסורי המתמשך גרם למתח על המשאבים והותיר פליטים רבים החיים בעוני.זה הוביל לעלייה בפשע, כאשר פליטים מכוונים לעתים קרובות להתקפות.

אתגרים כלכליים

טורקיה עומדת גם בפני אתגרים כלכליים.כלכלת המדינה נחלשה על ידי שילוב של אינפלציה, אבטלה גבוהה ומטבע חלש.פיחות הלירה הטורקית הביאה לירידה בכוח הקנייה, כאשר יוקר המחיה הרקיע שחקים.בנוסף, ענף התיירות במדינה הושפע קשה מהתסיסה הפוליטית והאזרחית, כאשר פחות תיירים בחרו לבקר במדינה.

יתר על כן, המדינה עומדת בפני משבר חוב.בשנת 2020 נאלצה הממשלה לנהל משא ומתן על הלוואה עם קרן המטבע הבינלאומית על מנת למנוע קריסה כלכלית בקנה מידה מלא.

טיפ ייחודי ומועיל

אחת הדרכים לעזור לאנשי טורקיה ולהבטיח את היציבות הכלכלית של המדינה היא לתמוך בעסקים מקומיים.קניית מוצרים ושירותים מעסקים מקומיים עוזרת ליצור מקומות עבודה ולייצר הכנסות למשק.בנוסף, זה גם עוזר לספק יציבות במטבע במדינה ויכול לעזור לעודד השקעה בינלאומית.

מסקנה

טורקיה עומדת בפני מגוון אתגרים, החל מתסיסה פוליטית ואזרחית ועד משבר כלכלי.חשוב להכיר בכך שנושאים אלה ידרשו התערבויות קפדניות ומתוזמנות על מנת להבטיח את יציבות המדינה.תמיכה בעסקים מקומיים היא דרך אחת לעזור ויכולה לעזור לספק יציבות לכלכלת המדינה ולהבטיח את התאוששותה.

אקלים פוליטי בטורקיה

טורקיה נמצאת כיום בעיצומה של אקלים פוליטי מורכב.לאחר שנשלטה על ידי ממשלות מפלגת יחידה במשך עשרות שנים, המדינה ראתה שינוי בכוח בשנים האחרונות.בשנת 2002 עלתה המפלגה לצדק ופיתוח (AKP) לשלטון לאחר שניצחה ניצחון מפולת בבחירות לפרלמנט.מפלגה זו החזיקה מאז את רוב המושבים בממשלה.

ה- AKP הואשם בכך שהפך לסמכותי יותר ויותר ומדיניותו ספגה ביקורת על ידי ארגוני זכויות אדם מקומיים ובינלאומיים כאחד.המפלגה האשימה את דיכוי ההתנגדות ובצמצום חופש הביטוי, כמו גם בטיפול בסכסוך המתמשך באזורים הכורדים בטורקיה.

הקיטוב של הפוליטיקה הטורקית הוחמר עוד יותר על ידי היחסים המידרדרים של המדינה עם האיחוד האירופי.ההצעה של טורקיה להצטרף לאיחוד האירופי נעצרה במשך שנים, ובחודשים האחרונים המתיחות הגוברת בין שני הצדדים.זה הוביל למספר עימותים בין כוחות אירופאים לטורקיה, כמו גם לעלייה ברגש הלאומני במדינה.

כלכלה ומטבע

המצב הכלכלי בטורקיה היה תחום של דאגה בשנים האחרונות.כלכלת המדינה סבלה בגלל מספר גורמים, כולל שיעור אינפלציה גבוה, מטבע חלש וגירעון תקציבי הולך וגובר.בנוסףלירה הטורקית הייתה אחת המטבעות המופיעים ביותר בעולם, והפסידה כמעט 30% מערכה מול הדולר האמריקני מאז 2018.

ממשלת טורקיה יישמה מספר צעדים כדי לנסות להגביר את הכלכלה, כמו הגדלת מיסים וקיצוץ בהוצאות הממשלה.עם זאת, אמצעים אלה לא הצליחו להניב תוצאות משמעותיות והמשק נותר שברירי.

אבטלה עולה

המצב הכלכלי בטורקיה לווה גם באבטלה גוברת.השיעור חסר המובטלים במדינה נמצא במגמת עלייה בשנים האחרונות, והגיע לשיא של כל הזמנים של 17.7% באפריל 2020. זה השפיע הרסני על כוח העבודה במדינה, עם כ -3.8 מיליון איש מחוץ לעבודה.

אי שקט חברתי

המצב הכלכלי והפוליטי בטורקיה הביא לעלייה בתסיסה החברתית בחודשים האחרונים.זה הונע על ידי תסכול מהטיפול בממשלה במשבר, כמו גם על ידי תחושה הולכת וגוברת של חוסר שביעות רצון בקרב האוכלוסייה.

ההפגנות נפגשו עם תגובה כבדה של הממשלה, כאשר כמה פעילים ועיתונאים נעצרו ונעצרו בחודשים האחרונים.זה הוביל לביקורת נוספת על מדיניות הממשלה, כאשר רבים טענו כי המשטר הנוכחי הופך לסמכותי יותר ויותר.

שאלות נפוצות

מה קורה בטורקיה עכשיו?

טורקיה חווה בימים אלה אקלים פוליטי מורכב, כאשר מפלגת AKP מחזיקה ברוב המושבים בממשלה ובמתחים בין המדינה לאיחוד האירופי ממשיכה לעלות.המשק נאבק, עם שיעורי אבטלה ואינפלציה גבוהים, כמו גם מטבע חלש.זה לווה באי שקט חברתי, עם מחאות ועימותים בין פעילים לממשלה שמתרחשים.

מה גורם לתסיסה בטורקיה?

התסיסה בטורקיה נגרמת על ידי מספר גורמים, כולל המדיניות הסמכותית ההולכת וגוברת של מפלגת AKP, מערכת היחסים המידרדרת של המדינה עם האיחוד האירופי והכלכלה הנאבקת.השיעור הגבוה של האבטלה והאינפלציה, כמו גם המטבע החלש, הוסיף למורת רוח בקרב האוכלוסייה והביא להפגנות והתנגשויות עם הממשלה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מיד