השתולים – מגזין השתלות שיער » מידע על השתלת שיער » בחינת הנוף הפוליטי והחברתי הנוכחי בטורקיה: מה קורה עכשיו?

בחינת הנוף הפוליטי והחברתי הנוכחי בטורקיה: מה קורה עכשיו?

רקע על טורקיה

טורקיה היא מדינה הממוקמת במזרח התיכון ובדרום -מזרח אירופה.זה גובל בשמונה מדינות, כולל ארמניה, אזרבייג’ן, בולגריה, ג’ורג’יה, יוון, איראן, עירק וסוריה.בטורקיה אוכלוסייה של כ -82 מיליון איש והיא מדינה חילונית, דמוקרטית.היא חברה באו”ם, נאט”ו ובארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה.

לטורקיה היסטוריה ארוכה והיא הייתה מרכז מרכזי של תרבות, פוליטיקה וכלכלה במשך מאות שנים.מאז הקמת הרפובליקה בשנת 1923 ביצעה טורקיה סדרה של רפורמות כלכליות וחברתיות.זה הביא לכך שהמדינה הפכה למודרנית יותר ויותר ומשולבת בכלכלה העולמית.

מה קורה בטורקיה עכשיו?

טורקיה נמצאת כיום בעיצומה של משבר פוליטי וכלכלי.המדינה עומדת בפני מספר אתגרים כולל מיתון עמוק, אבטלה גוברת ותסיסה פוליטית.המצב הוחמר על ידי מגיפת ה- COVID-19 המתמשכת, מה שגרם לירידה כלכלית קשה.

הכלכלה נאבקת, והלירה הטורקית איבדה כמעט 50 אחוז מערכה מאז 2018. האינפלציה נמצאת בשיא כל הזמנים, והמדינה חוותה עלייה מהירה בחוב הציבורי.

המצב הפוליטי היה גם תנודתי.הנשיא רג’פ טייפ ארדואן נמצא בשלטון כבר למעלה מ 17 שנה, וממשלתו מואשמת בסמכותיות, שחיתות והפרות זכויות אדם.בשנים האחרונות נערכו מחאות המוניות נגד הממשלה, והממשלה הגיבה בפיצוץ כבד.

טיפ ייחודי ומועיל

חשוב להישאר מעודכן על המצב הנוכחי בטורקיה.קריאת חדשות ממקורות אמינים, כמו ה- BBC, CNN ורויטרס, היא דרך נהדרת להתעדכן בהתפתחויות האחרונות.

בנוסף, ישנם ארגונים וארגונים לא ממשלתיים רבים הפועלים לקידום זכויות אדם ודמוקרטיה בטורקיה, כמו Human Rights Watch ו- Amnesty International.תמיכה בעבודתם היא דרך יעילה לעזור להביא לשינוי חיובי במדינה.

מתחים פוליטיים

המצב הנוכחי בטורקיה הוא אחד של מתח פוליטי, שכן המדינה ממשיכה להיאבק עם מספר סוגיות מחלקות.מאז ניסיון ההפיכה של 2016, הממשלה הייתה סמכותית יותר ויותר, כאשר הנשיא רג’פ טייפ ארדואן מבקשת לאחד את הכוח ואת קולות האופוזיציה לדיכוי קשה.הממשלה כלואה אלפי אנשים, כולל עיתונאים, אקדמאים וחברי האופוזיציה.בנוסף, הממשלה ביקשה להרחיב את כוחה על ידי הצגת אמצעים כמו מדינת חירום לשנת 2016, שהעניקה לממשלה סמכויות גורפות בהן נהגה להידלק על התנגדות.

המצב הפוליטי בטורקיה הוחמר גם על ידי חלוקה פוליטית עמוקה בין מפלגת הצדק והפיתוח השלטת (AKP) לבין מפלגת העם הרפובליקני האופוזיציה (CHP).שתי המפלגות נעולות במאבק על השלטון מאז ניסיון ההפיכה של 2016, כאשר ה- AKP משתמש בשליטתו בממשלה כדי לנסות להשתיק את האופוזיציה.זה הביא למצב פוליטי מקוטב יותר ויותר, כאשר שני הצדדים נעולים במאבק לשליטה במדינה.

יתר על כן, טורקיה נדנדה גם על ידי סדרת משברים כלכליים במהלך השנים האחרונות.כלכלת המדינה נאבקת מאז 2018, אז סבלה ה- LIRA מפיחות משמעותית בגלל הגברת האינפלציה והגירעון הגבוה בחשבון השוטף.הממשלה יישמה מספר צעדים כדי לנסות לייצב את הכלכלה, אך עד כה לא הצליחו.

אי שקט חברתי

המצב הנוכחי בטורקיה הוא גם אחד התסיסה החברתית.בשנים האחרונות התפרצו הפגנות ברחבי הארץ בתגובה למדיניות הסמכותית ההולכת וגוברת של הממשלה.בנוסף, היו הפגנות בקנה מידה גדול נגד כלכלת הממשלהמדיניות IC, כאשר מפגינים מציינים את יוקר המחיה הגבוה ואת כישלונה של הממשלה בטיפול בסוגיות הכלכליות של המדינה.

התסיסה החברתית בטורקיה הוחמרה גם על ידי מספר סוגיות אחרות, כולל ניסיונות הממשלה להרחיב את כוחה על ידי הצגת אמצעים כמו מצב חירום לשנת 2016.בנוסף, הממשלה הואשמה גם בהפרה של זכויות אדם, כאשר האי”ם האשים את הממשלה בהפרה של זכויות מיעוטים ושימוש בכוח מופרז נגד מפגינים.

התסיסה הפוליטית והחברתית המתמשכת בטורקיה הביאה לעלייה באלימות ובקיצוניות.בשנים האחרונות המדינה נדנדה על ידי מספר פיגועי טרור, עם קבוצת המדינה האסלאמית, מפלגת העובדים בכורדיסטן (PKK) וארגוני טרור אחרים שמכוונים לאזרחים.בנוסף, הממשלה הואשמה בשימוש בכוח מופרז נגד מפגינים, עם דיווחים כי המשטרה וכוחות הביטחון השתמשו בכוח מופרז נגד מפגינים.

מהי התגובה הבינלאומית?

המצב הנוכחי בטורקיה עורר חששות בקרב הקהילה הבינלאומית, כאשר מספר מדינות וארגונים הביעו את דאגתם מהמדיניות הסמכותית ההולכת וגוברת של הממשלה והתעלמותה מזכויות האדם.האו”ם והאיחוד האירופי דחקו בשניהם בממשלה לכבד את זכויות האדם ולהתמודד עם חששות האופוזיציה.בנוסף, ארה”ב הטילה סנקציות על טורקיה בתגובה להפרות זכויות האדם במדינה.

שאלות נפוצות

  • מה המצב הנוכחי בטורקיה?
    המצב הנוכחי בטורקיה הוא אחד של מתח פוליטי, אי שקט חברתי ומשבר כלכלי.המדינה נאבקת עם מספר סוגיות מחלקות מאז ניסיון ההפיכה של 2016, והממשלה הייתה יותר ויותר סמכותית בתגובתה לקולות האופוזיציה.בנוסף, הכלכלה נאבקת מאז 2018, והמדינה נדנדה על ידי מספר פיגועי טרור.הקהילה הבינלאומית הביעה גם דאגה מהפרות זכויות האדם של הממשלה.
  • מה התגובה הבינלאומית למצב בטורקיה?
    הקהילה הבינלאומית הביעה את דאגתה מהמדיניות הסמכותית ההולכת וגוברת של הממשלה והתעלמותה מזכויות האדם.האו”ם והאיחוד האירופי דחקו בשניהם בממשלה לכבד את זכויות האדם ולהתמודד עם חששות האופוזיציה.בנוסף, ארה”ב הטילה סנקציות על טורקיה בתגובה להפרות זכויות האדם במדינה.

לסיכום, המצב הנוכחי בטורקיה הוא אחד של מתח פוליטי, אי שקט חברתי ומשבר כלכלי.הממשלה הייתה סמכותית יותר ויותר בתגובתה לקולות האופוזיציה, והכלכלה נאבקת מאז 2018. המדינה גם הוטבעה על ידי מספר פיגועי טרור, והקהילה הבינלאומית הביעה את דאגתה מהפרות זכויות האדם של הממשלה.המצב הנוכחי בטורקיה הוא כזה שדורש פיתרון דיפלומטי על מנת להבטיח שלום ויציבות באזור.

המצב הפוליטי והחברתי הנוכחי בטורקיה הוא מורכב הדורש הבנה של ההיסטוריה, התרבות והפוליטיקה של המדינה כדי להבין באופן מלא.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מיד