השתולים – מגזין השתלות שיער » מידע על השתלת שיער » גברים להיזהר: הסיכונים הבריאותיים החמורים של חוסר חומצה פולית!

גברים להיזהר: הסיכונים הבריאותיים החמורים של חוסר חומצה פולית!

מחסור בחומצה פולית אצל גברים: מה שאתה צריך לדעת

חומצה פולית היא חומר מזין חיוני לגברים, במיוחד אלה שמצפים או מתכננים להפוך לאבות.זה חשוב לצמיחה והתפתחות תאים נאותים, כמו גם לייצור תאי דם אדומים בריאים.למרבה הצער, גברים רבים אינם מקבלים מספיק ויטמין חשוב זה.זה יכול להוביל לבעיות בריאותיות חמורות, כולל אנמיה ומומים מולדים אצל ילדיהם.במאמר זה נבחן את המחסור בחומצה פולית אצל גברים, הסימפטומים שלו, הגורמים וכיצד להשיג את הכמות המומלצת של חומצה פולית.

מהי חומצה פולית?

חומצה פולית, המכונה גם ויטמין B9, היא ויטמין מסיס במים שנמצא במזונות מסוימים.זה ממלא תפקיד חשוב בצמיחת התאים והתפתחותם, כמו גם בייצור תאי דם אדומים.חומצה פולית חשובה גם לגברים המצפים או מתכננים להפוך לאבות, מכיוון שהיא מסייעת במניעת מומים מולדים בילדיהם.

תסמינים של מחסור בחומצה פולית אצל גברים

מחסור בחומצה פולית יכול לגרום למגוון תסמינים אצל גברים, כולל עייפות, חולשה, צמיחה לקויה, פצעי פה, אנמיה ובעיות נוירולוגיות.אם לא מטופלים, זה יכול להוביל לסיבוכים בריאותיים חמורים יותר.

גורמים למחסור בחומצה פולית אצל גברים

מחסור בחומצה פולית יכול להיגרם על ידי מספר גורמים, כולל תזונה לקויה, תרופות מסוימות, צריכת אלכוהול ומצבים רפואיים מסוימים.

קבלת מספיק חומצה פולית

הדרך הטובה ביותר להבטיח שאתה מקבל מספיק חומצה פולית היא לאכול תזונה מאוזנת הכוללת מזונות עשירים בחומצה פולית, כמו ירקות ירוקים עלים, שעועית וקטניות.אתה יכול גם ליטול מולטי ויטמין המכיל חומצה פולית.חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני שאתה לוקח תוספי מזון.

טיפ ייחודי ומועיל

חשוב לאכול תזונה מאוזנת הכוללת שפע של ירקות ירוקים עלים, שעועית וקטניות על מנת לקבל מספיק חומצה פולית.אכילת מגוון של פירות וירקות שונים יכולה גם לעזור לך להשיג את הכמות המומלצת.

סיכום

חומצה פולית היא חומר מזין חיוני לגברים, במיוחד אלה שמצפים או מתכננים להפוך לאבות.זה חשוב לצמיחה והתפתחות תאים נאותים, כמו גם לייצור תאי דם אדומים בריאים.לרוע המזל, גברים רבים אינם מקבלים מספיק ויטמין חשוב זה, מה שעלול להוביל לבעיות בריאותיות חמורות.כדי להבטיח שאתה מקבל מספיק חומצה פולית, חשוב לאכול תזונה מאוזנת הכוללת מזונות עשירים בחומצה פולית, כמו ירקות ירוקים עלים, שעועית וקטניות.אתה יכול גם ליטול מולטי ויטמין המכיל חומצה פולית.חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני שאתה לוקח תוספי מזון.

מה לעשות אם יש לך מחסור בפולאט?

אם אתה חושב שיש לך מחסור בפולית, חשוב להתחיל את הטיפול מייד.הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לדבר עם הרופא שלך או דיאטנית על הסימפטומים שלך ולבדוק לאנמיה של מחסור בחומצה פולית.אם אתה מאובחן עם מחסור בפולית, ככל הנראה הרופא שלך ימליץ על תוסף חומצה פולית ויציע שינויים תזונתיים כדי להגדיל את צריכת החומצה שלך.

בנוסף לנטילת תוסף, ישנם דברים אחרים שאתה יכול לעשות כדי להגביר את רמות החומצה שלך:

  • אכלו אוכלים עשירים יותר בפולאט.דוגמאות לכך כוללות ירקות כהים ועלים כמו תרד, אספרגוס וברוקולי;קטניות כמו שעועית ועדשים;ומאכלים מועשרים כמו דגני בוקר ולחמים של ארוחת הבוקר.
  • להגביל או להימנע מאלכוהול.שתיית יותר מדי אלכוהול יכולה להפריע לספיגת חומצה פולית ולהגדיל את הסיכון שלך למחסור.
  • קח מולטי ויטמין.מולטי -ויטמינים רבים מכילים חומצה פולית, שיכולה לעזור במניעת ליקויים.

חשוב לציין שאם אתה בהריון או מנסה להיכנס להריון, עליך ליטול ויטמין לפני הלידה שיש בו לפחות 400 מיקרוגרם (MCG) של חומצה פולית מדי יום.זה יכול לעזור במניעת מומים מולדים מסוימים אצל תינוקות.

שאלות נפוצות

מהי הצריכה היומית המומלצת של חומצה פולית לגברים?

הצריכה היומית המומלצת של חומצה פולית לגברים היא 400 מקג ליום.

האם מחסור בחומצה פולית יכול לגרום לבעיות בריאותיות?

כן, מחסור בחומצה פולית יכול לגרום למגוון בעיות בריאות, כולל אנמיה, עייפות ושלשול.זה יכול גם להגדיל את הסיכון שלך לסוגים מסוימים של סרטן.אם אתה חושב שיש לך מחסור בפולטה, חשוב לדבר עם הרופא שלך או דיאטנית ולבדוק.

סיכום

חומצה פולית היא חומר מזין חיוני החשוב לבריאות הגברים.היעדר חומצה פולית יכול להוביל למגוון בעיות בריאות, כולל אנמיה, עייפות ושלשול.אם אתה חושב שיש לך מחסור בפולטה, חשוב לדבר עם הרופא שלך או דיאטנית ולבדוק.הצריכה היומית המומלצת של חומצה פולית לגברים היא 400 מק”ג ליום, ותוכלו להגדיל את צריכת החומצה שלכם על ידי אכילת מזונות נוספים העשירים בפולית ולקיחת מולטי ויטמין.בנוסף, נשים בהריון צריכות ליטול ויטמין לפני הלידה שיש בו לפחות 400 מק”ג של חומצה פולית מדי יום.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מיד