השתולים – מגזין השתלות שיער » מידע על השתלת שיער » בטל את הנעילה של היתרונות של חומצה פולית בבדיקות דם: מה שאתה צריך לדעת

בטל את הנעילה של היתרונות של חומצה פולית בבדיקות דם: מה שאתה צריך לדעת

חומצה פולית: מה שאתה צריך לדעת על בדיקות דם
חומצה פולית ממלאת תפקיד חשוב ברבים מתהליכי הגוף.זה עוזר לשמור על בריאות התאים, עוזר לגופך לייצר תאים חדשים ועוזר לגופך להמיר מזון לאנרגיה.לכן חשוב להשיג מספיק חומצה פולית בתזונה שלך.אבל אם אתה מודאג מהבריאות שלך, ייתכן שתרצה גם לבצע בדיקת דם כדי לוודא שרמות החומצה הפולית שלך נמצאות בטווח הנכון.

חומצה פולית היא ויטמין B, המכונה לעיתים ויטמין B9.זה נמצא במגוון מזונות, כמו ירקות ירוקים עליים, שעועית ודגנים מועשרים.זה זמין גם כתוסף.

בדיקות דם לחומצה פולית מודדות את כמות החומצה הפולית בדם שלך.מידע זה יכול לעזור לרופא שלך לוודא שאתה מקבל מספיק חומצה פולית, ואם לא, אילו שינויים אתה עשוי להזדקק לתזונה או לאורח החיים שלך.

מדוע אני זקוק לבדיקת דם של חומצה פולית?
בדיקת דם של חומצה פולית נעשית אם הרופא שלך חושד שאתה לא יכול לקבל מספיק חומצה פולית בתזונה שלך.זה יכול לעזור לקבוע אם עליך לבצע שינויים בתזונה או באורח החיים שלך, כמו הוספת תוסף חומצה פולית.

הבדיקה משמשת גם לאבחון מצבים רפואיים מסוימים, כמו מחסור בחומצה פולית.מחסור בחומצה פולית יכול לגרום לתסמינים כמו עייפות, צמיחה לקויה ומערכת חיסון מוחלשת.זה יכול גם להוביל לבעיות בריאות אחרות, כמו אנמיה.

כיצד נעשית בדיקת דם של חומצה פולית?
בדיקת דם של חומצה פולית היא הליך פשוט שניתן לעשות במשרד הרופא שלך או במעבדה.תתבקש להפשיל את השרוול וללא כמות קטנה של דם שנשאב מהזרוע שלך.לאחר מכן נשלח דגימת הדם למעבדה לבדיקה.

מה המשמעות של התוצאות?
תוצאות בדיקת הדם שלך לחומצה פולית ידווחו כמספר המייצג את כמות החומצה הפולית בדם שלך.טווח רגיל למבוגרים הוא בין 2 ל -20 ננוגרמות למיליליטר (ng/ml).

אם התוצאות שלך מתחת ל -2 ng/ml, זה יכול להיות סימן למחסור בחומצה פולית.אם התוצאות שלך הן מעל 20 ng/ml, זה יכול להיות סימן למחסור בוויטמין B12.הרופא שלך ידון בתוצאות הבדיקה שלך ואיזה טיפול, אם בכלל, ייתכן שתצטרך.

טיפ מועיל
אם אתה דואג לקבל מספיק חומצה פולית בתזונה שלך, אתה יכול ליטול מולטי ויטמין יומי המכיל חומצה פולית.אתה יכול גם לאכול יותר מזונות העשירים בחומצה פולית, כמו ירקות ירוקים עליים, שעועית ודגנים מועשרים.

דרישות חומצה פולית
קצבת התזונה המומלצת (RDA) לחומצה פולית היא 400 מיקרוגרם (MCG) ליום למבוגרים.נשים בהריון או מנסות להיכנס להריון צריכות לכוון 600 מק”ג ליום.

אם הרופא שלך ממליץ לך לקחת תוסף חומצה פולית, הקפד לעקוב אחר הוראותיהם.נטילת יותר מדי חומצה פולית יכולה לגרום לתופעות לוואי, כמו כאבי בטן, בחילה ושלשול.

סיכום
בדיקת דם של חומצה פולית יכולה לעזור לרופא שלך לוודא שאתה מקבל מספיק ויטמין B חשוב זה.אם התוצאות שלך נמצאות מחוץ לטווח הרגיל, הרופא שלך עשוי להמליץ על שינויים בתזונה או באורח החיים שלך.נטילת מולטי ויטמין יומי או אכילת מזונות נוספים העשירים בחומצה פולית יכולה לעזור להבטיח שתקבלו את הכמות המומלצת של חומצה פולית בכל יום.

מהם היתרונות של חומצה פולית בבדיקות דם?

חומצה פולית, המכונה גם ויטמין B9, היא ויטמין B חיוני הממלא תפקיד בכמה תהליכים חיוניים בגוף.זה הכרחי לחלוקת תאים נכונה, סינתזת DNA וייצור תאי דם אדומים.ניתן למצוא חומצה פולית במגוון מזונות, והיא זמינה גם בצורה תוספה.

מרבית המבוגרים זקוקים ל -400 מיקרוגרם (MCG) של חומצה פולית ליום, ומומלץ שנשים בהריון יקבלו 600 מק”ג ליום.אנשים רבים מקבלים מספיק חומצה פולית מהתזונה שלהם, אך אנשים מסוימים עשויים להידרש לקחת תוסף.

ניתן למדוד חומצה פולית באמצעות בדיקת דם.זה יכול לעזור לקבוע אם אדם מקבל מספיק מחומר מזין חשוב זה.בנוסף, ניתן להשתמש בבדיקות לבדיקת אנמיה, תנאיn בו הגוף אינו מסוגל לייצר מספיק תאי דם אדומים.מחסור בחומצה פולית הוא אחד הגורמים השכיחים ביותר לאנמיה.

היתרונות בבדיקה לחומצה פולית בדם כוללים:

  • גילוי מחסור בחומצה פולית
  • מעקב אחר יעילותם של תוספי חומצה פולית
  • זיהוי סיבות פוטנציאליות לאנמיה
  • עזרה באבחון מצבים הקשורים למחסור בחומצה פולית, כמו אנמיה מקרוציטית
  • להבטיח שנשים בהריון מקבלות מספיק חומצה פולית כדי להגן על תינוקן שטרם נולד מפני מומים מולדים

מי צריך לקחת בדיקת דם של חומצה פולית?

בדרך כלל מומלצות בדיקות דם של חומצה פולית לאנשים הנמצאים בסיכון למחסור.זה כולל אנשים שהם בהריון, צמחוני או טבעוני, הם בעלי היסטוריה של שימוש לרעה באלכוהול, סובלים מהפרעות עיכול מסוימות (כמו מחלת צליאק או מחלת קרוהן) או שעברו טיפולים רפואיים מסוימים (כמו כימותרפיה).

בנוסף, בדיקות דם של חומצה פולית עשויות להיות מסודרות על ידי רופאי טיפול ראשוני כחלק מבדיקה גופנית שגרתית.זה נכון במיוחד עבור נשים בהריון, מכיוון שחשוב להבטיח שהן מקבלות מספיק חומצה פולית להתפתחות התינוק שלהן.

כיצד מבוצעת בדיקת דם של חומצה פולית?

בדיקת דם של חומצה פולית היא הליך פשוט וללא כאבים.איש מקצוע בתחום הבריאות ימשוך דגימה של דם מוריד בזרועך.לאחר מכן המדגם יישלח למעבדה לניתוח.

הרופא שלך ישתמש בתוצאות בדיקת הדם כדי לקבוע אם אתה מקבל מספיק חומצה פולית.אם הרמות שלך נמוכות, הם עשויים להמליץ לך לקחת תוסף או לבצע שינויים בתזונה שלך.

שאלות נפוצות

  • מהי חומצה פולית? חומצה פולית, המכונה גם ויטמין B9, היא ויטמין B חיוני הממלא תפקיד בכמה תהליכים חיוניים בגוף.זה הכרחי לחלוקת תאים נכונה, סינתזת DNA וייצור תאי דם אדומים.
  • מי צריך לבחון בדיקת דם של חומצה פולית? בדיקות דם של חומצה פולית מומלצות בדרך כלל לאנשים הנמצאים בסיכון למחסור, כולל נשים בהריון, צמחונים או טבעונים ואנשים עם הפרעות עיכול מסוימות./li>
  • כיצד מבוצעת בדיקת דם של חומצה פולית? בדיקת דם של חומצה פולית היא הליך פשוט וללא כאבים.איש מקצוע בתחום הבריאות ימשוך דגימה של דם מוריד בזרועך.לאחר מכן המדגם יישלח למעבדה לניתוח.

לסיכום, בדיקת דם של חומצה פולית יכולה לסייע באיתור מחסור בחומצה פולית, לפקח על יעילותם של תוספי מזון, לזהות גורמים פוטנציאליים לאנמיה ולהבטיח שנשים בהריון מקבלות מספיק חומצה פולית.בדרך כלל מומלץ לאנשים הנמצאים בסיכון למחסור, כמו גם לנשים בהריון ולאלה העוברים טיפולים רפואיים מסוימים.הבדיקה עצמה היא הליך פשוט וללא כאבים.למידע נוסף על חומצה פולית, בקר בדף Wikipedia .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם מיד